21-04-2023

Start bouw blauwgroene schoolplein!

Start bouw blauwgroen schoolplein in de meivakantie

De afgelopen tijd is er hard gewerkt aan de voorbereiding van het blauwgroene schoolplein. Graag nemen we u mee in de planning en geven we u alvast een kijkje in de keuken hoe het plein er beneden uit gaat zien. In de tweede week van de meivakantie starten we met de bouw!

Wat is een blauwgroen schoolplein?

Een blauwgroen schoolplein is een klimaatbestendige, gezonde en natuurrijke speelleeromgeving van een school. Het maakt kinderen spelenderwijs bekend en vertrouwd met de natuur door er buiten te spelen én te leren. Buitenspelen in de natuur prikkelt de fantasie en maakt kinderen meer creatief in het spelen.

Ontwikkeling van het blauwgroene schoolplein

Het kost tijd op een blauwgroen schoolplein helemaal te ontwikkelen. Gemiddeld duurt het drie jaar tot de beplanting en het groen tot volledige wasdom is gekomen. In de eerste fase van de ontwikkeling van het plein staan de onderstaande activiteiten gepland:

Spelen op een blauwgroen schoolplein

Kinderen kunnen lekker ravotten op een blauwgroen schoolplein. Hierdoor kan het zijn dat ze met iets meer zand en modder aan hun schoenen en kleren thuiskomen dan u misschien gewend bent. Ook is het niet helemaal te voorkomen dat er meer zandinloop in school en de BSO zal zijn. De leerlingen krijgen daarentegen wel veel meer uitdaging tijdens de pauzes en het spelen en dat is goed voor hun ontwikkeling en welzijn!

Feestelijke opening!

In juni zullen we het plein gezamenlijk op een feestelijke manier openen. Eind mei ontvangt u hier meer informatie over.