13-01-2023

MR- Verkiezing Jan Prins 17 & 18 januari

Op dinsdag 17 en woensdag 18 januari 2023 vinden de medezeggenschapsverkiezingen plaats in het Atrium van school. U kunt uw stem komen uitbrengen tussen 08:30 en 09:30. Deze verkiezingen hebben vijf ouders zich kandidaat gesteld voor de functie van MR-lid. Wij nodigen u allemaal van harte uit om in het Atrium uw stem uit te komen brengen doormiddel van een stembiljet wat daar aanwezig zal zijn.

Wij stellen u graag de kandidaten voor:

·     Yasmina

Hallo, Ik ben Yasmina, moeder van Anna (4) uit onderbouw B. Ik ben 31 jaar oud en wij wonen als gezin met twee mamma's en twee kinderen sinds kort in een nieuwbouwwoning in Delfshaven. In het dagelijks leven ben ik kwaliteitsmedewerker bij stichting Urban Skillsz, een organisatie in de jeugdhulpverlening. Daarnaast ben ik ook vrijwillig beleidsmedewerker bij Stichting JIJ, een organisatie die mensen met een eetstoornis en hun naasten hulp biedt. Het lijkt me leuk om bij te kunnen dragen aan de sociale veiligheid op de school van mijn dochter en om ervoor te zorgen dat de wensen en behoeften van de leerlingen centraal staan. De onderwerpen die mij persoonlijk aanspreken zijn veiligheid, passend onderwijs en leerlingparticipatie.

·     Samora

Graag stel ik me aan jullie voor, daar ik mij met enthousiasme kandidaat stel voor de medezeggenschapsraad. Mijn naam is Samora en ik ben 43 jaar. Ik ben getrouwd en samen met mijn echtgenoot zijn wij de trotse ouders van onze 6-jarige kanjer in MBC. Ik ben jurist en in het dagelijks leven werkzaam als ambtenaar bij de Rijksoverheid. Mijn werkzaamheden leveren een bijdrage aan de veiligheid en het maatschappelijke evenwicht in Nederland. Het lijkt me leuk en ook nuttig om binnen de Jan Prinsschool een bijdrage te mogen leveren. Meedenken, praten, beslissen over het beleid en een bijdrage leveren aan kwaliteit, sfeer en veiligheid zijn mij op het lijf geschreven. "Good thoughts, good words, good deeds!"

·     Iris

Ik ben Iris en ik heb twee dochters op de Jan Prins. Elin zit in middenbouw A en Nina is net begonnen in onderbouw A. Ik wil graag een plek in de MR om zo de komende jaren actief bij te dragen aan de ontwikkeling van de Jan Prins door mee te denken en input te geven op organisatorische- en onderwijszaken. Ik ben jurist en ik werk bij de privacy toezichthouder, deze expertise neem ik mee in de MR. Zo kan ik onder andere meedenken over hoe school op een juiste en praktische wijze kan omgaan met de gegevens van leerlingen. Ik ben erg tevreden over de Jan Prins, maar ik denk dat de school een kwaliteitsslag zou kunnen maken door beter te communiceren naar ouders toe. Ik zou me graag in willen zetten om dit te agenderen en samen met andere betrokkenen (directie, MR, leerkrachten) te werken aan een verbetering op dit vlak.

·     Lesley

Ik ben Lesley moeder van Yodi, die in groep 3 van middenbouw E zit. Ik heb een juridische achtergrond en ik geef juridisch advies betreffende investeringen tussen China, Nederland en Europa. Ik heb heb me aangesloten bij de 'fietshulp ouder vrijwilligers' en 'ouders vertellen over hun werk en leren kinderen hoe ze hun eigen bedrijf op moeten richten'. Persoonlijk vind ik de school erg leuk, en zou ik graag willen bijdragen aan de ontwikkelingen en verschillende evenementen op school.

·     Geneviëve

Ik ben Geneviëve, moeder van Cy-Airo die in onderbouw A zit. Ik heb me opgegeven als Ouderraadlid omdat ik een betrokken ouder ben en ik makkelijk contact  maak met ouders en medewerkers van school. Door de ouders te leren kennen en door samenwerking zorgen wij gezamenlijk voor de ontwikkeling en het welzijn van onze kinderen. Uit ervaring weet ik dat dit een prettige en leerzame ervaring is.

Meer weten over de MR?

Of neem contact op.